RVP ZV – CIZÍ JAZYK
1. stupeň – 2. období (5. ročník)
UČIVO
(slouží ke specifikaci obsahu a rozsahu očekávaných výstupů nebo indikátorů)
Typy textů[1]
formulář, blahopřání, pozdrav, krátký neformální dopis, email, pozvánka, sms, vzkaz, pohlednice např. z prázdnin, žádost, omluva, popis, návod, nápis, jízdní řád, leták, plakát, pokyn, příkaz, říkanka, básnička a písnička, pohádka, komiks
Tematické okruhy
domov, rodina, škola a vyučovací předměty, volný čas a zájmová činnost, město a venkov, názvy povolání, lidské tělo, čas: hodiny, dny v týdnu, měsíce v roce, oblékání, nákupy, jídlo a potraviny, příroda, roční období a počasí, tradice a zvyky, svátky, základní důležité zeměpisné údaje, děti a mládež v jiných zemích Evropy
Slovní zásoba ve vztahu k tematickým okruhům
Jazykové prostředky
- základní fonetické znaky, základní pravidla výslovnosti slov, pravopis osvojených slov a tvarů
- množné číslo podstatných jmen, člen určitý, neurčitý, přídavná jména (základní a přivlastňovací), zájmena (osobní, přivlastňovací, tázací, ukazovací), číslovky (základní, řadové), základní předložky místa a času
- slovesa to be, have, can a známá plnovýznamová slovesa v přítomném čase (prostý a průběhový), rozkazovací způsob
- věta jednoduchá, tvorba otázky a záporu, pořádek slov ve větě, otázky s „who/what/when/where/how/why“, vazba there is/ there are
Poznámky:
1) Očekávané výstupy z RVP ZV, které jsou rozpracovány do jednotlivých indikátorů, jsou vyznačeny tučným písmem.
2) Netestovatelné očekávané výstupy z RVP ZV včetně rozpracovaných indikátorů jsou vyznačeny odlišnou barvou.
RVP ZV, CJ, 1. stupeň
(Č=čtení s porozuměním, PO=poslech s porozuměním, P=psaní, M=mluvení)
RECEPTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI |
CJ-5-2-01 Rozumí známým slovům a jednoduchým větám se vztahem k osvojovaným tématům. |
Č CJ-5-2-01.1 V textech rozpozná známá slova. |
Č CJ-5-2-01.2 Rozumí krátkým pokynům v učebnici. |
PO CJ-5-2-01.3 Rozumí známým slovům a základním větám, které se vztahují k rodině, škole, volnému času a dalším známým tématům v projevu, který je pronášen pomalu a zřetelně. |
PO CJ-5-2-01.4 Rozumí základním číselným údajům. |
PO CJ-5-2-01.5 Rozumí pokynům učitele. |
CJ-5-2-02 Rozumí obsahu a smyslu jednoduchých autentických materiálů (časopisy, obrazové a poslechové materiály) a využívá je při své práci. |
Č CJ-5-2-02.1 |
PO CJ-5-2-02.2 |
CJ-5-2-03 |
Č CJ-5-2-03.1 |
CJ-5-2-04 |
Č CJ-5-2-04.1 |
Č CJ-5-2-04.2 |
Č CJ-5-2-04.3 |
CJ-5-2-05 |
Č CJ-5-2-05.1 |
PRODUKTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI |
CJ-5-3-01 |
P CJ-5-3-01.1 |
P CJ-5-3-01.2 |
P CJ-5-3-01.3 |
CJ-5-3-02 |
P CJ-5-3-02.1 |
P CJ-5-3-02.2 |
M CJ-5-3-02.3 Ústně převypráví obsah textu s pomocí obrázku nebo osnovy. |
M CJ-5-3-02.4 Shrne ústně obsah krátké slyšené konverzace. |
CJ-5-3-03 |
Č CJ-5-3-03.1 |
INTERAKTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI |
CJ-5-4-01 |
M CJ-5-4-01.1 |
M CJ-5-4-01.2 Mluví o tom, co má a nemá rád, co se mu líbí a nelíbí, co dělá ve volném čase. |
2. stupeň (9.ročník)
UČIVO
(slouží ke specifikaci obsahu a rozsahu očekávaných výstupů nebo indikátorů)
Typy textů[2]
oslovení, pozdrav, reakce na oslovení, přivítání, představování, omluva, reakce na omluvu, poděkování a reakce na poděkování, prosba, formální a neformální žádost, návrh a nabídka, zpráva, přání, souhlas/nesouhlas, telefonování, osobní dopis, email, formulář, dotazník, detailní popis osoby, věci a události, příkaz, zákaz a rada, recept, referát, ilustrovaný příběh, komiks, adaptované literární dílo
Tematické okruhy
domov, rodina, bydlení, škola, volný čas a zájmová činnost, kultura, sport, péče o zdraví, pocity a nálady, vnitřní a vnější charakteristika člověka, různé stravovací návyky, město, nákupy a móda, příroda a životní prostředí, počasí, člověk a společnost, volba povolání, moderní technologie a média, zeměpisné údaje, cestování, problémy mládeže
Slovní zásoba ve vztahu k tematickým okruhům
Jazykové prostředky
- fonetický přepis slov, základní pravidla výslovnosti větných celků a hlásek, frázování, slovní a větný přízvuk, výška a síla hlasu, tempo řeči; fonetická transkripce
- člen určitý a neurčitý, abstraktní podstatná jména, stupňování přídavných jmen, pořadí rozvíjejících přídavných jmen, zájmena (osobní, přivlastňovací, ukazovací, tázací, vztažná, neurčitá a jejich složeniny), číslovky (řadové), příslovce (neurčitá), tvoření a stupňování příslovcí, předložky místa a času, spojovací výrazy
- slovesné časy – přítomný prostý, průběhový, minulý prostý, průběhový, vyjadřování budoucnosti, předpřítomný čas prostý, modální slovesa, rod činný a trpný, podmiňovací způsob, základní slovesné vazby
- stavba věty, druhy vět dle postoje mluvčího (tvorba otázek a záporu)
- pravopis – psaní malých a velkých písmen, dělení slov, pravidla interpunkce
Poznámky:
3) Očekávané výstupy z RVP ZV, které jsou rozpracovány do jednotlivých indikátorů, jsou vyznačeny tučným písmem.
4) Netestovatelné očekávané výstupy z RVP ZV včetně rozpracovaných indikátorů jsou vyznačeny odlišnou barvou.
RVP ZV, CJ, 2. stupeň
RECEPTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI |
CJ-9-1-01 |
Č CJ-9-1-01.1 |
CJ-9-1-02 |
Č CJ-9-1-02.1 |
Č CJ-9-1-02.2 |
Č CJ-9-1-02.3 Pracuje s autentickými materiály pro vyhledání a zpracování nových informací, např. s internetem, encyklopedií. |
CJ-9-1-03 |
PO CJ-9-1-03.1 |
PO CJ-9-1-03.2 |
PO CJ-9-1-03.3 |
CJ-9-1-04 |
Č CJ-9-1-04.1 |
CJ-9-1-05 |
Č CJ-9-1-05.1 |
PRODUKTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI |
CJ-9-2-01
|
P CJ-9-2-01.1 |
M CJ-9-2-01.2 |
CJ-9-2-02 |
P CJ-9-2-02.1 |
P CJ-9-2-02.2 Písemně reaguje na krátké sdělení obsahující otázky. |
CJ-9-2-03 |
P CJ-9-2-03.1 |
M CJ-9-2-03.2 |
CJ-9-2-04 |
P CJ-9-2-04.1 |
M CJ-9-2-04.2 |
INTERAKTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI |
CJ-9-3-01 |
M CJ-9-3-01.1 |
M CJ-9-3-01.2 Vyjadřuje se o současných a minulých hypotetických situacích. |
Adekvátně reaguje ve formálních i neformálních situacích, např. v obchodě, ve škole, v hovoru s kamarádem. |
[1] Všechny uvedené typy textů jsou přiměřené úrovni A1 a odpovídají věkové kategorii žáků. Jsou zde uvedeny takové typy textů, které se týkají specifických komunikačních situací. Základní typy textů, které jsou obsaženy v indikátorech, např. otázka, odpověď, dialog, zde uvedeny nejsou. S těmito typy textů se operuje ve větné skladbě, proto se mohou také objevit v jazykových prostředcích.
[2] Všechny uvedené typy textů jsou přiměřené úrovni A2 a odpovídají věkové kategorii žáků. Jsou zde uvedeny takové typy textů, které se týkají specifických komunikačních situací. Základní typy textů, které jsou obsaženy v indikátorech, např. otázka, odpověď, dialog, zde uvedeny nejsou. S těmito typy textů se operuje ve větné skladbě, proto se mohou objevit v jazykových prostředcích.
No comments:
Post a Comment